Referat Podatkowy (KP)
Usługi wykonywane w Referacie Podatkowym (KP)
Kliknij w belkę aby ją zwinąć lub rozwinąć.
Nowe formularze podatkowe - od 01 lipca 2019 roku
DN-1 DEKLARACJA NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI
ZDN-1 ZAŁĄCZNIK DO DEKLARACJI NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI - DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA PODLEGAJĄCYCH OPODATKOWANIU
ZDN-2 ZAŁĄCZNIK DO DEKLARACJI NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI - DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA ZWOLNIONYCH Z OPODATKOWANIA
IN-1 INFORMACJA O NIERUCHOMOŚCIACH I OBIEKTACH BUDOWLANYCH
ZIN-1 ZAŁĄCZNIK DO INFORMACJI O NIERUCHOMOŚCIACH I OBIEKTACH BUDOWLANYCH - DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA PODLEGAJĄCYCH OPODATKOWANIU
ZIN-2 ZAŁĄCZNIK DO INFORMACJI O NIERUCHOMOŚCIACH I OBIEKTACH BUDOWLANYCH - DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA ZWOLNIONYCH Z OPODATKOWANIA
ZIN-3 ZAŁĄCZNIK DO INFORMACJI O NIERUCHOMOŚCIACH I OBIEKTACH BUDOWLANYCH - DANE POZOSTAŁYCH PODATNIKÓW
Nowe formularze na podatek rolny:
DR-1 DEKLARACJA NA PODATEK ROLNY
ZDR-1 ZAŁĄCZNIK DO DEKLARACJI NA PODATEK ROLNY - DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA PODLEGAJĄCYCH OPODATKOWANIU
ZDR-2 ZAŁĄCZNIK DO DEKLARACJI NA PODATEK ROLNY - DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA ZWOLNIONYCH Z OPODATKOWANIA
IR-1 INFORMACJA O GRUNTACH
ZIR-1 ZAŁĄCZNIK DO INFORMACJI O GRUNTACH - DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA PODLEGAJĄCYCH OPODATKOWANIU
ZIR-2 ZAŁĄCZNIK DO INFORMACJI O GRUNTACH - DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA ZWOLNIONYCH Z OPODATKOWANIA
ZIR-3 ZAŁĄCZNIK DO INFORMACJI O GRUNTACH - DANE POZOSTAŁYCH PODATNIKÓW
Nowe formularze na podatek leśny:
DL-1 DEKLARACJA NA PODATEK LEŚNY
ZDL-1 ZAŁĄCZNIK DO DEKLARACJI NA PODATEK LEŚNY - DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA PODLEGAJĄCYCH OPODATKOWANIU
ZDL-2 ZAŁĄCZNIK DO DEKLARACJI NA PODATEK LEŚNY - DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA ZWOLNIONYCH Z OPODATKOWANIA
IL-1 INFORMACJA O LASACH
ZIL-1 ZAŁĄCZNIK DO INFORMACJI O LASACH - DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA PODLEGAJĄCYCH OPODATKOWANIU
ZIL-2 ZAŁĄCZNIK DO INFORMACJI O LASACH - DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA ZWOLNIONYCH Z OPODATKOWANIA
ZIL-3 ZAŁĄCZNIK DO INFORMACJI O LASACH - DANE POZOSTAŁYCH PODATNIKÓW
Podatek od nieruchomości, rolny i leśny - osoby prawne
PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI, PODATEK ROLNY, PODATEK LEŚNY - POWSTANIE OBOWIĄZKU PODATKOWEGO ORAZ KOREKTA ZOBOWIĄZANIA*
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 z późn. zm.),
Ustawa z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1256 z późn. zm.),
Ustawa z dnia 30 października 2002 roku o podatku leśnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 888 z późn. zm.)
Uchwała nr X/92/2019 Rady Miejskiej w Chełmku z dnia 17 października 2019 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości - obowiązuje od 01 stycznia 2020 r.
Uchwała nr XXI/216/2016 Rady Miejskiej w Chełmku z dnia 17 listopada 2016 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości - obowiązuje od 1 stycznia 2017 r.
Uchwała nr XI/105/2015 Rady Miejskiej w Chełmku z dnia 26 listopada 2015 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości - obowiązuje od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r.
Uchwała nr XXXIII/282/2013 Rady Miejskiej w Chełmku z dnia 07 listopada 2013 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości - obowiązuje od 01 stycznia 2014 r. do 31 grudnia 2015 r.
Uchwała nr XXIII/176/2012 Rady Miejskiej w Chełmku z dnia 24 października 2012 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości - obowiązuje do 31 grudnia 2013 r.
Uchwała Nr XI/106/2015 Rady Miejskiej w Chełmku z dnia 26 listopada 2015 roku w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości oraz zwolnień od podatku rolnego - obowiązuje od 1 stycznia 2016 r.
I. WYMAGANE DOKUMENTY
Wnioski
- Deklaracja na podatek od nieruchomości – do pobrania
- Deklaracja na podatek rolny** – do pobrania
- Deklaracja na podatek leśny*** – do pobrania
Dokumenty do wglądu:
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do przedmiotu opodatkowania
II. OPŁATY
Brak
III. CZAS REALIZACJI
Bez zbędnej zwłoki
IV. TRYB ODWOŁAWCZY
Brak
V. MIEJSCE I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Referat podatkowy, pok. nr 111, tel. (33) 844 90 54 lub pokój nr 113, tel. (33) 844 90 53
VI. UWAGI
* Dotyczy osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nieposiadających osobowości prawnej, a także osób fizycznych będących współwłaścicielami i współposiadaczami z osobami prawnymi.
** Stawka podatku rolnego na rok 2017 od 1 ha przeliczeniowego (dla gruntów gospodarstw rolnych) wynosi 131,10 zł a dla gruntów rolnych poniżej 1 ha – 262,20 zł - obowiązuje od 01 stycznia 2017 r.
** Stawka podatku rolnego na rok 2016 od 1 ha przeliczeniowego (dla gruntów gospodarstw rolnych) wynosi 134,37 zł a dla gruntów rolnych poniżej 1 ha – 268,75 zł - obowiązuje od 01 stycznia 2016 r.
*** Stawka podatku leśnego na rok 2017 wynosi 42,0222 zł od 1 ha - obowiązuje od 01 stycznia 2017 r.
*** Stawka podatku leśnego na rok 2016 wynosi 42,1894 zł od 1 ha - obowiązuje od 01 stycznia 2016 r.
Deklaracja na podatek od nieruchomości - INTERAKTYWNA
Podatek od nieruchomości, rolny i leśny - osoby fizyczne
WYMIAR PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNEGO I LEŚNEGO – OSOBY FIZYCZNE
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 z późn. zm.),
Ustawa z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1256 z późn. zm.),
Ustawa z dnia 30 października 2002 roku o podatku leśnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 888 z późn. zm.)
Uchwała nr X/92/2019 Rady Miejskiej w Chełmku z dnia 17 października 2019 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości - obowiązuje od 01 stycznia 2020 r.
Uchwała nr XXI/216/2016 Rady Miejskiej w Chełmku z dnia 17 listopada 2016 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości - obowiązuje od 01 stycznia 2017 r.
Uchwała nr XI/105/2015 Rady Miejskiej w Chełmku z dnia 26 listopada 2015 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości - obowiązuje od 01 stycznia 2016 r.
Uchwała nr XXXIII/282/2013 Rady Miejskiej w Chełmku z dnia 07 listopada 2013 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości - obowiązuje od 01 stycznia 2014 r. do 31 grudnia 2015 r.
Uchwała nr XXIII/176/2012 Rady Miejskiej w Chełmku z dnia 24 października 2012 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości - obowiązuje do 31 grudnia 2013 r.
Uchwała Nr XI/106/2015 Rady Miejskiej w Chełmku z dnia 26 listopada 2015 roku w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości oraz zwolnień od podatku rolnego - obowiązuje od 01 stycznia 2016 r.
I. WYMAGANE DOKUMENTY
Wnioski
- Informacja na podatek od nieruchomości, rolny i leśny – do pobrania
Dokumenty do wglądu:
- Dokument potwierdzający nabycie lub zbycie przedmiotu opodatkowania (akt notarialny, umowa dzierżawy, umowa najmu lokalu, akt poświadczenia dziedziczenia, postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku)
II. OPŁATY
Brak
III. CZAS REALIZACJI
Do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy
IV. TRYB ODWOŁAWCZY
Przysługuje możliwość złożenia odwołania do samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Burmistrza Chełmka w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
V. MIEJSCE I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Referat podatkowy, pok. nr 113, tel. (33) 844 90 56, (33) 844 90 53, (33) 844 90 54
VI. UWAGI
Rozstrzygnięcie ma formę decyzji administracyjnej. Decyzja doręczana jest drogą pocztową lub za pośrednictwem pracowników Urzędu, za potwierdzeniem odbioru.
Informacja na podatek od nieruchomości, rolny i leśny osób fizycznych - INTERAKTYWNA
Podatek od środków transportu
PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH – POWSTANIE I WYGASNIĘCIE OBOWIĄZKU PODATKOWEGO
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 z późn. zm.),
Uchwała nr X/94/2019 Rady Miejskiej w Chełmku z dnia 17 października roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych - obowiązuje od 01 stycznia 2020 r.
Uchwała nr XI/108/2015 Rady Miejskiej w Chełmku z dnia 26 listopada 2015 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych - obowiązuje od 01 stycznia 2016 r.
Uchwała nr XXXIII/283/2013 Rady Miejskiej w Chełmku z dnia 07 listopada 2013 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych - obowiązuje od 01 stycznia 2014 r. do 31 grudnia 2015 r.
Uchwała nr XXIII/177/2012 Rady Miejskiej w Chełmku z dnia 24 października 2012 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych - obowiązuje do 31 grudnia 2013 r.
I. WYMAGANE DOKUMENTY
Wnioski
- Deklaracja na podatek od środków transportowych – do pobrania
Załączniki
- W przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku podatkowego – uwierzytelnione kserokopie umowy kupna – sprzedaży, umowy darowizny, decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu, faktury sprzedaży pojazdu lub oryginały wymienionych dokumentów do wglądu.
II. OPŁATY
Brak
III. CZAS REALIZACJI
Bez zbędnej zwłoki
IV. TRYB ODWOŁAWCZY
Brak
V. MIEJSCE I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Referat podatkowy, pok. 113, tel. (33) 844 90 56
VI. UWAGI
Brak
Deklaracja na podatek od środków transportowych DT-1 - INTERAKTYWNA
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi
OPŁATA ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
Nowe terminy uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi od 2014 roku
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 roku, poz. 2010)
I. WYMAGANE DOKUMENTY
Wnioski
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – do pobrania
II. OPŁATY
Brak
III. CZAS REALIZACJI
Bez zbędnej zwłoki
IV. TRYB ODWOŁAWCZY
Brak
V. MIEJSCE I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Referat podatkowy, pok. nr 113, tel. (33) 844 90 53, (33) 844 90 56
VI. UWAGI
Opłaty należy wnosić na indywidualnie przydzielony każdemu właścicielowi nieruchomości numer rachunku, bez wezwania, w terminach:
Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od osoby wynosi:
segregacja: 20 zł/osoba - obowiązuje od 1 stycznia 2020 r.;
podwyższona opłata: 40,00 zł/osoba - obowiązuje od 1 stycznia 2020 r.;
Równocześnie informujemy, że z mocą obowiązującą od 19 kwietnia 2015 roku, w związku ze zmianą przepisów, uchylona została Uchwała Rady Miejskiej w Chełmku z dnia 13.06.2013 r. w sprawie zróżnicowania stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi pochodzącymi z nieruchomości zamieszkałych.
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami - INTERAKTYWNA - obowiązuje od 1 stycznia 2021 r.
Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych
ULGI W SPŁACIE ZOBOWIĄZAŃ PODATKOWYCH – ODROCZENIE TERMINU PŁATNOŚCI PODATKU LUB ROZŁOŻENIE ZAPŁATY PODATKU RATY; ODROCZENIE LUB ROZŁOŻENIE NA RATY ZAPŁATY ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ WRAZ Z ODSETKAMI ZA ZWŁOKĘ; UMORZENIE W CAŁOŚCI LUB W CZĘŚCI ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ, ODSETEK ZA ZWŁOKĘ LUB OPŁATY PROLONGACYJNEJ
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 900 z późn. zm.),
I. WYMAGANE DOKUMENTY
Wnioski
Pisemny wniosek podatnika wraz z uzasadnieniem
Załączniki
Oświadczenie o stanie majątkowym – do pobrania
Zaświadczenie o zarobkach lub odcinek emerytury, renty, zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy – w przypadku osób bezrobotnych (dotyczy podatnika oraz wszystkich osób prowadzących wraz z podatnikiem wspólne gospodarstwo domowe)
W przypadku zadłużenia – dokumenty potwierdzające wysokość zobowiązań
Dokumenty potwierdzające wydatki związane z utrzymaniem gospodarstwa domowego (gaz , energia, wywóz nieczystości, inne)
Inne dokumenty potwierdzające ważny interes podatnika lub interes publiczny
Zestawienie zysków i strat, bilans, sprawozdania finansowe, inne dokumenty obrazujące sytuację finansową (osoby prawne)
W przypadku podatników prowadzących działalność gospodarczą i ubiegających się o pomoc de minimis wnioskodawca zobowiązany jest również do przedstawienia :
Wszystkich zaświadczeń o pomocy „de minimis” jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
Informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis. Informacja winna być złożona według wzoru stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis – do pobrania
II. OPŁATY
Brak
III. CZAS REALIZACJI
Do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.
IV. TRYB ODWOŁAWCZY
Przysługuje możliwość wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Burmistrza Chełmka w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
V. MIEJSCE I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Referat podatkowy, pok. nr 113, tel. (33) 844 90 56, (33) 844 90 53 lub pokój nr 111, tel. (33) 844 90 54
VI. UWAGI
Brak
Oświadczenie o stanie majątkowym
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Zaświadczenia w sprawach podatkowych
ZAŚWIADCZENIA W SPRAWACH PODATKOWYCH
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 900 z późn. zm.),
I. WYMAGANE DOKUMENTY
Wnioski
- Pisemny wniosek podatnika o wydanie zaświadczenia – do pobrania
Dokumenty do wglądu:
- Dowód osobisty wnioskodawcy lub pełnomocnika
II. OPŁATY
Opłata skarbowa.
- Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości – 21 zł od każdego egzemplarza,
- Pozostałe– 17 zł*
III. CZAS REALIZACJI
Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku
IV. TRYB ODWOŁAWCZY
Odmowa wydania zaświadczenia lub odmowa wydania zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę następuje w drodze postanowienia, na które przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia
V. MIEJSCE I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Referat podatkowy, pok. nr 113, tel. (33) 844 90 56, (33) 844 90 53.
Przy odbiorze zaświadczenia konieczne jest osobiste stawiennictwo wnioskodawcy. W przypadku okoliczności uniemożliwiających osobisty odbiór zaświadczenia, konieczny jest dokument stwierdzający ustanowienie pełnomocnika (ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz dokumentu tożsamości osoby umocowanej do odbioru). Opłata skarbowa od pełnomocnictwa wynosi 17 zł.
VI. UWAGI
*Opłacie skarbowej nie podlega wydanie zaświadczenia niezbędnego do uzasadnienia wniosków m.in. w sprawach alimentacyjnych, ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego, świadczeń socjalnych, zatrudnienia, nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia.
Wniosek o wydanie zaświadczenia o figurowaniu w ewidencji podatkowej
Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości
Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego
ZWROT PODATKU AKCYZOWEGO ZAWARTEGO W CENIE OLEJU NAPĘDOWEGO WYKORZYSTYWANEGO DO PRODUKCJI ROLNEJ
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 10 marca 2006 roku o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1340 z późn. zm.),
I. WYMAGANE DOKUMENTY
Wnioski
Wniosek producenta rolnego będącego posiadaczem gospodarstwa rolnego w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym – do pobrania
Załączniki
1. Faktury VAT albo ich kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez upoważnionego pracownika Urzędu Miejskiego, stanowiące dowód zakupu oleju napędowego w okresie 6 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku;
2. Odpis z KRS, w przypadku, gdy producent polega wpisowi do tego rejestru.
Do wglądu
Jeżeli wydzierżawiono grunty – umowa, a w przypadku braku pisemnej umowy dzierżawy – oświadczenie o wydzierżawieniu działki
II. OPŁATY
Brak
III. CZAS REALIZACJI
Decyzje wydaje się w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.
IV. TRYB ODWOŁAWCZY
Przysługuje możliwość wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Burmistrza Chełmka w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
V. MIEJSCE I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Referat podatkowy, pok. nr 113, tel. (33) 844 90 56
VI. UWAGI
Rozstrzygnięcie ma formę decyzji administracyjnej.
Wnioski składa się w następujących terminach:
1. od dnia 1 lutego do dnia 28 lutego, a zwrot podatku następuje od dnia 1 kwietnia do dnia 30 kwietnia;
2. od dnia 1 sierpnia do dnia 31 sierpnia, a zwrot podatku następuje od dnia 1 października do dnia 31 października.
Wypełniony dokument można przesłać elektronicznie do urzędu, uprzednio podpisując podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym ePUAP.
Wszelkie uwagi odnośnie formularzy prosimy składać po adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod nr: 33 844 90 47.
Informacje z poprzednich lat(umieszczone w BIP Gminy Chełmek)