Raport z dnia 16.10.2020 r. Burmistrza Chełmka na temat aktualnej sytuacji w gminie Chełmek w związku z koronawirusem
Szanowni Mieszkańcy,
Według stanu na dzień dzisiejszy, na terenie Naszej gminy stwierdzono 42 aktywne przypadki zarażenia koronawirusem. Apeluję do Państwa o stosowanie wszystkich zasad higieny i bezpieczeństwa obowiązujących podczas epidemii, co pozwoli na jak najmniejszą emisję koronawirusa wśród nas samych.
Od jutra tj. od dnia 17 października 2020 r. powiat oświęcimski został zakwalifikowany do strefy czerwonej. Więcej informacji o obostrzeniach obowiązujących w strefie czerwonej znajdą Państwo pod linkiem:
Obecna sytuacja na terenie gminy Chełmek przedstawia się następująco:
- Samodzielny Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej w Chełmku
- Teleporada może być udzielana m.in. w formie porady telefonicznej, a w uzasadnionych przypadkach także drogą mailową (powtórzenie leków w przypadku chorób przewlekłych).
- Teleporady udzielane są przez lekarzy oraz przez pielęgniarki i położne w zakresie ich kompetencji.
- Termin teleporady ustalany jest z pracownikiem rejestracji pod nr telefonu:
33 846 14 61;
33 846 11 69;
33 846 15 99;
33 846 12 02 (pediatria).
- Lekarz kontaktuje się z pacjentem w wyznaczonym przez rejestrację terminie wizyty oraz potwierdza tożsamość pacjenta na podstawie danych, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz danych zawartych w dokumentacji medycznej lub deklaracji wyboru.
- Należy przestrzegać punktualności. Personel medyczny będzie kontaktować się w wyznaczonym terminie wizyty. W przypadku trzech nieudanych prób kontaktu z pacjentem, w odstępach nie krótszych niż 5 min., teleporada zostaje anulowana. W takich sytuacjach obowiązuje ustalenie nowego terminu teleporady przez pacjenta zgodnie z pkt 3.
- Podczas teleporady lekarz dokonuje oceny stanu pacjenta, ustala czy teleporada jest wystarczająca dla aktualnego stanu zdrowotnego, czy konieczna będzie wizyta osobista, wizyta domowa, czy inne świadczenie medyczne.
- Jeżeli przemawiają za tym względy medyczne, możliwe jest wystawienie elektronicznych dokumentów (np. recepta, skierowanie lub zwolnienie lekarskie), a także dokumentów w formie papierowej, do odbioru w rejestracji przychodni.
- Tak jak przy wizycie osobistej, wystawienie pacjentowi skierowania na badania diagnostyczne, do poradni specjalistycznych lub do szpitala, powinno być uzasadnione stanem zdrowia pacjenta.
- Pacjent ma prawo do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym.
- Pracownicy przychodni informują pacjenta o sposobach realizacji otrzymanych:
- e-recept,
- e-skierowań,
- e-zleceń na wyroby medyczne,
- zleceń na badania dodatkowe, w szczególności laboratoryjne lub obrazowe, a także o możliwości założenia przez pacjenta Internetowego Konta Pacjenta.
Jeśli Państwa planowana wizyta jest związana z powtórzeniem leków prosimy w szczególności o kontakt e-mailowy, który jest dostępny całodobowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W przypadku kontaktu e-mail należy wpisać:
- imię i nazwisko,
- pesel,
- nazwisko lekarza,
- nazwa leku i dawka, dawkowanie, ilość opakowań / lub ilość tabletek,
- oraz informację czy posiadają Państwo Internetowe Konto Pacjenta.
E-recepta będzie wypisana w czasie nie dłuższym niż 5 dni roboczych w zależności od harmonogramu pracy danego lekarza.
W przypadku gdy:
- posiadają Państwo Internetowe Konta Pacjenta, kody zostaną przesłane SMS-em z portalu e – zdrowie
- nie posiadają Państwo Internetowego Konta Pacjenta – kod zostanie odesłany przez nas emailem, bądź sms pod wskazany nr telefonu.
Powtórka będzie dotyczyła leków, którymi pacjent jest leczony w poradni, po sprawdzeniu w indywidualnej dokumentacji medycznej, w ilości wynikającej z procesu terapeutycznego.
Dodatkowo przy drzwiach wejściowych do przychodni w Chełmku znajduje się skrzynka, do której pacjent może złożyć druki do lekarza POZ:
- zapotrzebowania na leki stałe (recepty) – realizacja do 5 dni roboczych – rejestracja oddzwania do pacjenta,
- dokumenty do przekazania lekarzowi prowadzącemu np. karty informacyjne ze szpitala, zaświadczenia itp.
Wszystkie dokumenty złożone do skrzynki muszą być wypełnione drukowanymi literami oraz zabezpieczone w kopercie.
Druk zapotrzebowania na leki stałe dostępny jest na stronie www.sgzoz.pl, w zakładce "Dla pacjenta" -> Pliki do pobrania lub bezpośrednio w przychodni w Chełmku. Zapotrzebowanie na leki stałe (recepty) można również wypełnić na własnym wniosku pamiętając o podaniu następujących danych:
- imię i nazwisko lekarza prowadzącego,
- imię i nazwisko pacjenta, pesel, numer telefonu do kontaktu,
- nazwa leku i dawka, dawkowanie, ilość opakowań / lub ilość tabletek,
- podpis pacjenta / osoby upoważnionej.
- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Chełmku
Na bieżąco realizuje swoje zadania. Prowadzona jest bezpośrednia obsługa klientów z zachowaniem wszystkich środków bezpieczeństwa obowiązujących podczas epidemii.
Prosimy mieszkańców, aby w miarę możliwości korzystać ze środków łączności telefonicznej i elektronicznej, ponieważ wiele spraw można załatwić bez konieczności wizyty osobistej, w tym także uzyskać zasiłek z pomocy społecznej.
Wnioski o pomoc przyjmowane są i realizowane na bieżąco, wypłata zasiłków odbywa się bez opóźnień.
Świadczone są usługi opiekuńcze dla osób starszych, chorych, niepełnosprawnych.
W trosce o bezpieczeństwo Państwa i pracowników, dyrektor Ośrodka prosi w miarę możliwości o kontaktowanie się w formie elektronicznej lub telefonicznej, za pośrednictwem e-maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz telefonów:
– dodatki mieszkaniowe: 33 846 13 39,
– pomoc społeczna: 33 846 20 47,
– świadczenia rodzinne: 33 842 01 71.
Dla osób przebywających w kwarantannie funkcjonuje specjalny numer telefonu:
789 246 521, który jest czynny codziennie w godzinach 7:00 – 19:00.
- Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej w Chełmku sp. z o. o.
Budynki MZGK w Chełmku sp. z o.o. przy ul. Piastowskiej 18 jak również Punkt obsługi klienta przy ul. Żeromskiego 10 są dostępne wyłącznie dla pracowników, a pracownicy objęci są pomiarem temperatury przed podjęciem prac.
Przypominam, że wszelkie dokumenty i wnioski można złożyć elektronicznie poprzez wysłanie e-maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Wydział Wodociągów i Kanalizacji:
Czasowo zawieszono i ograniczono wszystkie zaplanowane prace remontowe, zaplanowane budowy nowych przyłączy wod.-kan., legalizację i wymianę wodomierzy, wydawanie warunków technicznych.
Podczas okresu stanu zagrożenia epidemicznego (tak długo jak Gmina Chełmek będzie w strefie czerwonej) wykonywane będą tylko prace związane z bieżącym utrzymaniem sieci wod.-kan. oraz z bieżącym oczyszczaniem ścieków tzn. wykonywane będą wyłącznie prace naprawcze związane z wyciekiem wody lub jej brakiem.
Kontakt z naszymi pracownikami możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 33 846 15 23.
Wydział Oczyszczania Miasta
Zaprzestano przyjmowania nowych zleceń na opróżnianie szamba (realizowane są tylko umowy stałe). Pozostałe działania związane z gospodarką odpadami realizowane będą zgodnie z harmonogramem.
Kontakt z naszymi pracownikami możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 33 846 15 23.
- Centrum Sportowe w Chełmku
Siłownia wewnątrz budynku Centrum Sportowego została zamknięta.
Boiska wielofunkcyjne, boiska ze sztuczną nawierzchnią oraz boisko o nawierzchni z trawy naturalnej są otwarte, ale z kontrolą ilości osób wchodzących na te obiekty i bez możliwości wejścia na widownię.
Kort kryty (Balon) i hala widowiskowo-sportowa funkcjonują zgodnie z aktualnymi wymogami epidemiologicznymi, z zachowaniem kontroli ilości osób wchodzących ne te obiekty. Sale boczne przy hali widowiskowo-sportowej zostają zamknięte.